درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ماشین ها و آدرس mohammad-car.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 13202
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

ماشین ها
ماشین ها




.بازدید کننده گرامی،این وبلاگ به دلیل پرحجم بودن به چند صفحه تقسیم شده است برای دیدن سایرصفحات به قسمت پایینی وبلاگ وانتخاب صفحه مراجعه نمایید؛درظمن ماراازنظرات خودبهره مند سازید.



یک شنبه 26 خرداد 1398برچسب:, :: 12:45 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

Ferdinand Anton Ernest Porsche پسر فردیناند پورشه معروف در 19 سپتامبر 1909 در دهکده Wiener Neustadt از توابع وین به دنیا آمد. او در سال 1923 به همراه خانواده به اشتوتگارت نقل مکان کرد؛ چرا که پدر باید در کارخانه دایملر مشغول به کار می شد. فری پورشه همانند پدر خود علاقه شدیدی به اتومبیل داشت و همین علاقه بود که به خلق یک شاهکار دیگر در دنیای اتومبیل ها منجر شد.

فردیناند پورشه پدر در سال 1931 کارخانه Dr.Ing.hc.f.Porsche GmbH را در اشتوتگارت تأسیس کرد تا در آن به طراحی و ساخت اتومبیل مشغول شود. فری ریاضیات را در مدرسه و مکانیک را در کارگاه پدر آموخت.

دوران جوانی فری مصادف بود با به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان و فراخوان او برای بازسازی صنایع. هیتلر می خواست که آلمان سریع ترین اتومبیل ها را بسازد. بنابراین کارخانه های اتومبیل سازی را از کمک های دولتی برخوردار کرد. فردیناند پورشه پدر نیز از این مساعدت ها سهمی برد و توانست مدیریت کارخانه هایی چون Auto Union و Wanderer را بر عهده گیرد. در سال 1933 اولین اتومبیل پورشه با یک موتور 16 سیلندر 4.5 لیتری و شاسی آلومینیومی ساخته شد.

قرارداد پورشه با Auto Union در سال 1938 به اتمام رسید و او بیشتر وقت خود را صرف طراحی ماشین آلات جنگی کرد.

با پایان جنگ، پدر و پسر به اسارت فرانسوی ها درآمدند. فرانسوی ها برای آزادی هرکدام از پورشه ها 500 هزار فرانک مطالبه کردند ولی بضاعت مالی خانواده پورشه تنها اجازه پرداخت وثیقه یکی را می داد بنابراین پسر در ماه جولای 1946 آزاد شده و به اتریش بازگشت ولی پدر در اسارت فرانسوی ها باقی ماند. فری پس از بازگشت سعی کرد تا کارخانه پدری خود را بازسازی کند ولی از سوی نیروهای اشغالگر منع شد.

این امر باعث شد تا وی به شهر Carinthia/Gmnd در اتریش برگردد تا با کمک خواهر خود کارخانه جدید برای ساخت پمپ آب و لوازم لوله کشی تأسیس کند. عقد قرارداد با برخی کارخانه های اتومبیل سازی باعث شد تا وسوسه ساخت یک اتومبیل به جان فری بیافتد.

در ذهن فری چیزی از قلم افتاده بود و آن رویای پدر برای طراحی یک اتومبیل اسپرت بر مبنای فولکس واگن قورباغه ای بود.

اتومبیلی که بدین شکل در سال 1947 طراحی شد Porsche Type 356 نام گرفت. این مدل از یک موتور چهار سیلندر هوا خنک با قدرت 35 اسب بخار نیرو می گرفت که در قسمت عقب اتومبیل نصب شده بود.

Porsche Type 356 اولین اتومبیلی بود که به نام پورشه مزین گشت. فری در سال 1949 به اشتوتگارت برگشته و کارخانه پورشه را در آنجا بنیان نهاد.فری برای کارخانه خود آرم شهر اشتوتگارت را انتخاب کرد.



شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, :: 14:19 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, :: 14:18 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, :: 14:14 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, :: 14:10 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

شورلت کامارو یکی ازبهترین های دنیاست این ماشین کلاسیک وزیبا درحالی که تولیدش ازسال2002متوقف شده بودوکارخانه اش دیگرخاک خورده بودباری دیگردرسال2009به تولیدیک کاماروجدیدپرداخت که نمونه کانورتیبل آن درسال2010به بازارآمد.

خودروی کاماروبرای اولین باردرسال1966ودررقابت بافوردموستانگ ابداع سال1964به عموم معرفی شدوبازگشت مجدد آن هم برای باردوم تحت تاثیرموفقیت موستانگ بوده است.

امروزه کارخانه ی این خودرو مجهزبه ربات های هوشمنداست وهمه ی مراحل ساخت راربات ها انجام میدهند.وجالب است بدانید که هیچ گونه نیروی انسانی درتولیدکامارو وجودندارد!



شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, :: 13:41 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده



شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, :: 12:55 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده



شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, :: 12:46 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

تاریخچه کمپانی لامبورگینی

Ferrucio Lamborghini در سال 1916 در یک ده کشاورزی در ایتالیا به نام Renazzo di Cento (رناتزو دی سنتو) به دنیا آمد. او در لیست تعمیرکاران اتومبیل ارتش ایتالیا در جنگ جهانی دوم به تعمیر ماشینها می پرداخت. بعد از جنگ، Ferrucio در خارج از تعمیرگاهش، شروع به ساخت تراکتورهایی از باقی مانده خودروهای آسیب دیده و تجزیه قطعات آنها نمود. ساخت تراکتور آنهم از جنس یک سری خودروی جنگی واقعا کاری مشکل و سردرگم کننده بود و همین امر باعث دسترسی او به موفقیتهای بیشتر شد.Ferrucio Lamborghini یک مدل فراری را خریداری کرد، که مشکلات زیادی داشت، مشکلات از طریق نمایندگیها قابل حل نبود و Ferrucio به مودنا رفت و مستقیما با انزو فراری ملاقات کرد و مشکلات فراری را مطرح کرد، و انزو فراری در کمال بی ادبی به او گفت : "مشکل از فراری نیست، مشکل از کشاورزش است."

در سال 1959 محصولات لامبورگینی گسترده تر شد و لامبورگینی سازنده سیستمهای مختلف اتومبیل از جمله سیستم ایرکاندیشن بود. در سال 1963 فعالیت بسیار موفق این کمپانی مبدا شکل گرفتن کمپانی بزرگی به نام "Automobili Lamborghini SpA" در SantaAgata واقع در Bologna شد. او لوگوی کمپانی را نمادی از یک گاو وحشی ، به عنوان سمبل برای اتومبیلهایش قرار داد. و نام اکثر مدلها ارتباط معنایی با گاوهای وحشی دارند. Ferrucio بعد از این بی حرمتی تصمیم به ساخت اتومبیلی GT برای رقابت با کمپانی فراری گرفت. Giotto Bizzarrini، کارمند سابق کمپانی فراری نیروی جدید لامبورگینی تصمیم به ساخت یک مدل V-12 برای لامبورگینی شد. موتور این مدل نیز به زودی طراحی و ساخته شد، با قدرت 400 اسب بخار. از آنجا که Ferrucio یک مدل GT خواسته بود، نه یک مدل مسابقه ای، موتور به قدرت 280 اسب بخار دی-تیون شد. در مارچ 1964، اولین اتومبیل لامبرگینی با نام 350GT شکل گرفت. 350GT با 400GT و 400GT 2+2 کامل تر شد. زمانیکه میورا Miura نمایش داده شد، یک سوپراتومبیل بود، این مدل با نام یک مسابقه گاوبازی معروف نامگذاری شد. و این ممارست رشد و ارتقاء بیشتری را برای لامبورگینی به ارمغان آورد.لامبورگینی، با پیشرفتهای روزافزون و مدلهایی نظیر "اسپادا(Espada)"،"کاونتاچCountach"و"دایابلو(Diablo )" رقابتی نفس گیر برای دیگر هم رده ها بوجود بیاورد.



شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, :: 12:35 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

باسلام به شمابازدیدکننده گرامی لطفانظریادتون نره!!!

.مدیریت وبلاگ.



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 23:35 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 22:57 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 22:55 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 22:47 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 22:45 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 22:42 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 22:40 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

لامبورگینی جدید!

 



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 22:38 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

مسدس نام یك دختر اسپانیایی است و اصولا یك اسم اسپانیایی است كه به معنای وقار و زیبایی است. آن آرم جاودان در سال ۱۹۰۳ طراحی گردید اما در سالهای ۱۹۰۹ ( دو بار ) ، ۱۹۱۶ و ۱۹۲۱ تكامل یافت تا اینكه در سال ۱۹۲۶ به یك ستاره طلایی با دایره ای كه دور آن را محصور كرده بود مبدل گردید و تا به امروز به همین شكل و شمایل ماند. كارل بنز در بیست و پنج نوامبر سال ۱۸۴۴ در كاسروه (یكی از شهرهای آلمان) پا به عرصه وجود گذاشت وقتی دو ساله بود پدرش درگذشت. با وجود وضع بد مالی، مادرش امكانات آموزشی را برای او فراهم نمود. كارل بنز دبیرستان را زیر نظر (( فردیناند رتین بافر )) به پایان رساند و بعد از آن در دانشكده فنی در شهر كاسروه ادامه تحصیل داد . همزمان با تحصیل یك دوره دو ساله را در یك كارخانه فنی و مهندسی در كاسروه گذراند در مدتی كه آنجا بود، كارل تجربه های مقدماتی را در همه زمینه های فنی كسب كرد . اولین تجربه كاری او ، به عنوان یك طراح در ساخت یك كارخانه در شهر ((مانهایم )) بود . وی در سال ۱۸۶۸كارش را از دست داد و جذب شركتی به نام (( Gebruder Benckiser Eisen werke und Maschines Fabrik )) شد این شركت بیشتر كارهای ساختمانی و پلسازی انجام می داد . سپس در كارخانه (( Ben ckiser )) در وین مشغول به كار شد. در سال ۱۸۷۱ اولین شركت خود را در مانهایم به كمك یك مكانیك به نامآگوست ریتر تاسیس كرد و به زودی معلوم شد ریتر همكار مناسبی نیست در نهایت بنز فقط با كمك نامزدش ، برتا رینگر ، موفق شد بر موانعی كه سد راه او شده بودند پیروز شود یكی از دلایل پیروزی او این بود كه برتا جهیزیه اش را فروخت و بنز توانست سهام ریتر را خریداری نماید . در سال ۱۸۷۲ برتا و كارل ازدواج نمودند. كارل و برتا پنج فرزند به نامهای ایگن ( ۱۸۷۳ ) ، ریچارد ( ۱۸۷۴ ) ، كلارا ( ۱۸۷۷ ) ، تایلد ( ۱۸۲ ) ، الن ( ۱۸۹۰ ) داشتند .

بنز ابتدا در تجارت موفقیتی بدست نیاورد و خوش شانس نبود. برای مثال (( Iron foumdry and mechanical work shop )) كه از كارگاههای او بود توسط ماموران سلطنتی مصادره شد در طول این مدت كارل تمام توانایی اش را روی توسعه موتورهای دو زمانه متمركز كرد. بنز چند امتیاز مهم برای تولید و تكمیل كردن موتور دو زمانه اش دریافت كرد، و تا وقتی كه به استانداردهای مورد نظرش نرسید، دست از كار نكشید به عنوان مثال یكی از این امتیازهایی كه به بنز اعطا شد این بود كه سیستم موتورهای سرعتش را تنظیم كند وی با كمك مخترعان و همكاران جدیدش ، عكاس معروف (( امیل بوهلر )) و برادرش، یك بازرگان و با پشتیبانی مالی یك بانك در مانهایم یك شركت سهامی در سال ۱۸۸۲ تاسیس كردند و آن را (( Gas motoren fabrik Mannheim )) نامیدند. كارل بنز ۵۰ % از سهام شركت را در اختیار داشت او به عنوان یك عضو هیات مدیره و سهام دار از حق اظهار نظر كمتری نسبت به دیگران برخوردار بود همكارانش (( دیگر سهامداران )) سعی كردند كه نفوذشان را در شركت بیشتر كنند و بالاخره این برخوردها باعث شد كه بنز شركت را در سال ۱۸۸۳ ترك كند در سال ۱۸۸۳ بنز یك پشتیبان مالی دیگر را در ماكس رز پیدا نمود او كسی نبود جز (( بردریك ویلهم ابلینگر )) .

فردریك فروشگاه دوچرخه فروشی را اداره می نمود و بنز علاقه وافری را به وسایل موتوری در او یافت . در اكتبر همان سال بنز و ۲ نفر دیگر كه یكی از آنها فردریك بود شركت (( Benz & co )) را تاسیس نمودند نیروی كار این شركت به ۲۵ نفر می رسید . این كمپانی تا جایی پیشرفت كرد كه قادر بود امتیاز تولید موتورهای بنزینی را واگذار كند اكنون بنز می توانست بیشتر وقتش را وقف توسعه موتورهای اتومبیل كند. وی راه خویش را از دایلمر جدا كرد و موتور چهار زمانه بنزینی خودش را بر روی كالسكه ای نصب كرد. در سال ۱۸۸۶ بنز از اولین خودروی خود پرده برداری كرد و آن را به نمایش عمومی گذاشت . بین سالهای ۱۸۸۵ تا ۱۸۸۷ ، سه مدل از این نوع خودروها را طراحی كرد. مدل اول كه بنز آن را در سال ۱۹۰۶ به موزه آلمان اهداء كرد. مدل دوم كه چندین بار طراحی و بازسازی شد. مدل سوم كه از چرخهای چوبی استفاده می كرد و (( برتا)) برای اولین بار با این خودرو به مسافرتی طولانی رفت . در سال ۱۸۸۶ تولیدات بنز جوابگوی تقاضای مردم برای خودرو نبود و او ((Benz & co . Rheinische Gas motoren Fabrik )) را به كارخانه بزرگتر دروالدهافتتراس منتقل نمود. دراین كارخانه تا سال ۱۹۰۸ خودرو تولید می شد.


در سال ۱۸۹۳ مرسدس بنز خودروهایی تولید می كرد كه مجهز به محورهای پیچشی بود .

بین سالهای ۱۸۹۴ تا ۱۹۰۱ بنز خودرو مدل (( velo )) را در كارخانه ((Benz & co )) تولید می كرد. این خودرو از قیمت متعادلی برخوردار بود و از این خودرو دو نفره جمعا ۱۲۰ دستگاه تولید شد. بتدریج Benz & co به قدری پیشرفت كرد كه پیشتاز در امر خودرو سازی شد و در نهایت در سال ۱۸۹۹ به یك شركت سهامی تبدیل شد (( جولیوس گان )) عضو هیات مدیره و مسوول امور بازرگانی شركت شد كارگران قسمت تولیدی از ۵۰ نفر در سال ۱۸۹۰ به ۳۴۰ نفر در سال ۱۸۹۹ رسید. در همین سال بنز به تنهایی ۵۷۲ دستگاه خودرو تولید كرد . ۲۴ ژانویه ۱۹۰۳ ، روزی بود كه كارل بنز از كارهای فنی كناره گیری كرد ، و به عنوان ناظر هیات مدیره به كار خودش ادامه داد. این اقدام او نتیجه مشاجره ای بود كه با مدیر عامل داشت زیرا مدیر عامل تصمیم داشت كه از طراحان فرانسوی در طرح مانهایم استفاده كند و هدفش مقابله و رقابت با (( مرسدس )) بود . همچنین دو پسر كارل ، ایگن و ریچارد ، همراه با این اقدام او شركت را ترك كردند اگر چه ریچارد در سال ۱۹۰۴ به عنوان مدیر تولید خودروهای مسافرتی به شركت برگشت. در پایان همان سال كل فروش شركت ۳۴۸۰ دستگاه بود .

در سال ۱۹۰۶ كارل بنز شركتی به نام (( Carl Benz shone )) در لیدنبورگ تاسیس كرد. سهامداران این شركت خودش و پسرانش بودند در ابتدا آنها سعیشان بر این بود كه خودروهایی با موتور بخار تولید كنند با این حال ، زمان به سرعت تغییر می كرد و تقاضا برای این موتورها به سرعت رو به كاهش بود . آنها مجبور شدند كه خط مش را تغییر دهند. در سال ۱۹۲۳ تعدادی از (( Benz ۳۵۰ )) تولید شد. در این زمان، خانواده بنز به شهر لیدنبورگ مهاجرت كردند. در سال ۱۹۱۲ وی شركت را به عنوان یك شریك ترك كرد و پسرانش ، ایگن و ریچارد را تنها گذاشت. شركت به سرعت پیشرفت كرد و شعبه هایی در بازارهای مختلف ایجاد كرد. برای مثال در انگلیس خودروهای تولیدی این شركت ، بخاطر كیفیت بالایی كه داشتند به عنوان تاكسی به كار گرفته شدند و هر روز به محبوبیت آنها افزوده می شد . در سال ۱۹۲۳ كارل آخرین خودروهای تولیدی خود را ساخت. این خودرو یكی دارای ۸ و دیگری ۲۵ اسب بخار قدرت تولید می كرد. هر دو این خودروها را بنز برای استفاده شخصی خودش نگه داشت و از آنها لذت برد و هرگز آنها را نفروخت این خودروها امروزه در موزه نگهداری می شوند . كارل بنز در چهارم آوریل ۱۹۲۹ در منزلش واقع در لیدنبورگ در گذشت و امروزه خانه اش به عنوان دفتر مركزی مرسدس بنز استفاده می شود .



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 21:16 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 21:6 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 20:55 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 20:51 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 20:51 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

 



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 20:48 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

مکلارن

 



پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 20:43 ::  نويسنده : محمدعیسی زاده

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد